TAP


ΤΑΠ-ΦΥΣ. ΑΕΡΙΟ: ΛΥΣΗ Ή ΠΡΟΒΛΗΜΑ;;

Όλοι μας καταναλώνουμε συνεχώς πολλή ενέργεια.Υπάρχουν ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, οι οποίες δε ρυπαίνουν την ατμόσφαιρα όπως ο ήλιος και ο άνεμος, όμως οι άνθρωποι χρησιμοποιούν περισσότερο τις μη ανανεώσιμες πηγές, με αποτέλεσμα να τις εξαντλούν, να αναζητούν νέες και να κάνουν έργα.
Ένα τέτοιο έργο πρόκειται να γίνει, ώστε να μεταφέρεται το φυσικό αέριο από το Αζερμπαϊτζν στην Ιταλία. Ο αγωγός του φυσικού αερίου σχεδιάστηκε να περάσει και έξω από το χωριό μας, όπου επίσης ίσως κατασκευαστεί και ο Σταθμός Συμπίεσης στο μέλλον.
Επειδή αφορά όλους μας και είναι ένα σημαντικό έργο, αποφασίσαμε εμείς, οι δημοσιογράφοι της Στ'α news, και να βρούμε πληροφορίες ώστε να διαβάσετε και σεις πολλές, διαφορετικές απόψεις και να σχηματίσετε τη δική σας γνώμη για το έργο.Παίρνοντας συνεντεύξεις, παρακολουθώντας ενημερωτικές εκδηλώσεις και ερευνώντας θα συνεχίσουμε να σας πληροφορούμε και στο μέλλον.
 
 
Από: Κρίσα
 
 
 

                                                                                

Ζίγκ ζάγκ στην πορεία του αγωγού φυσικού αερίου TAP αναγκάζεται να κάνει η εταιρία που προωθεί το έργο καθώς περισσότερα από 100 αιτήματα για αλλαγή της πορείας του αγωγού φυσικού αερίου TAP έχουν υποβληθεί μέχρι στιγμής από Δήμους, ιδιώτες και επιχειρήσεις στην εταιρεία κατασκευής του αγωγού.

Ήδη έχουν ικανοποιηθεί τα 40 από αυτά, άλλα 30 έχουν απορριφθεί και τα υπόλοιπα εξετάζονται .

Μέχρι στιγμής η εταιρεία έχει επαναχαράξει το 16% της αρχικής διαδρομής, δηλαδή 88,5 χιλιόμετρα. Αλλού, οι αλλαγές γίνονται επειδή ο αγωγός περνάει κοντά από δημοτικά κοιμητήρια, αλλού επειδή θίγονται καλλιεργητές ή τοπικές επιχειρήσεις, και αλλού επειδή ο TAP εμποδίζει την μελλοντική επέκταση του πολεοδομικού σχεδίου.

Στις Σέρρες αγρότες ζήτησαν από την εταιρεία, και το πέτυχαν, να μεταφέρει κατά 12 χιλιόμετρα την πορεία του αγωγού, ωστόσο εντοπίζονται και αλλού προβλήματα, όπως στη Ροδόπολη, την Αλεξανδρούπολη, τη Νάουσα, την Καστοριά, αλλά κυρίως στην Καβάλα, όπου η τοπική κοινωνία αντιδρά έντονα.
Σε κάποια  σημεία η επαναχάραξη είναι μόλις…  165 μέτρα όπως στο χωριό Προβατάς Σερρών καθώς εμποδίζει τα σχέδια επέκτασης τοπικής εταιρείας, και αλλού φτάνει τα 15 χλμ όπως στην κοινότητα Χρυσούπολης Νέστου, έπειτα από εναλλακτική πρόταση χάραξης που κατέθεσε ο Δήμος.

 Χαρακτηριστικό είναι επίσης πως η συντριπτική πλειοψηφία των αιτημάτων, τα 15 από τα 100, προέρχονται από το Νομό Σερρών. Σαν αποτέλεσμα των παραπάνω το συνολικό μήκος του αγωγού έχει αυξηθεί κατά 10 χλμ, από τα 545 στα 555 χιλιόμετρα, και το κόστος του κατά 15-20 εκατ. δολάρια.  


Πρόκειται για αλλαγές αναμενόμενες σε ένα τόσο μεγάλο έργο, ανέφεραν πηγές της εταιρείας του TAP στην Ελλάδα.


Με αγωνία αναμένουμε τι θα γίνει και με τον σταθμό συμπίεσης που η αρχική του θέση είναι 3 περίπου χιλιομετρα έξω από το Ν.Σκοπό !!!!!

Απο Κωνσταντίνα-Δήμητρα